tisdag 17 januari 2012

23/1 Italiensk komedi











Vi har en påve!

Tusentals personer har samlats vid Sankt Peterstorg, och flera miljarder är bänkade framför tvn, när Melville ska göra sin debut från balkongen vid den berömda katedralen. Plötsligt hörs Melvilles ångestfyllda rop och hela helvetet bryter minst sagt lös. Psykologen och ateisten Brezzi får helt plötsligt en oväntad patient. En patient som inte alls är lätt att bota.(Text:Folkets Bio)

Visirbio, Leksand
Måndag 23/1 kl.19.30
Entré 60 kr
Fr.15 år Längd: 1.43h

Regi: Nanni Moretti




1 kommentar:

  1. Vad har Påven, Rådjur och Hysterisk kvinna gemensamt?

    Vem kan svara på en sådan fråga? För ett år sedan fick vi på vårt jobb varsina två biljetter som julklapp. Jag har inte använt dem. Så igår beslöt jag mig för att åka på bio. Bio Kontrast i Leksand skulle få besök. Biljetternas giltighetstid var nära att gå ut. Filmen hette Vi har en Påve. Annika och jag for iväg. Vi såg filmen, italiensk. Den var rolig (komedi). Vi var nöjda. Vi for hem. I Hälla, en av leksandsbyarna hände det. Det small till! Ett rådjur påkört. Höger strålkastare krossad. Rådjuret dött. Vi körde in på gården utanför vilken det hände. Knackade på och fick låna en telefon. Ringde Polisen och klarade av det formella. En jägare skulle komma och ta hand om djuret. Vi for vidare hem. Vindrutetorkarna gick fram och tillbaka, hela tiden. Hela vägen hem. Oavsett om jag hade intervall/av/halvfart eller fullfart påslaget. Dessutom fick jag en dusch av spolarvätskan när jag gick ur bilen i Hälla efter smällen! Kortslutning någonstans. Vi kom hem något senare än planerat. Efter tio. Vi var helt oskadade men lite skärrade när vi var i Hälla. Men inte nu längre. Kollade bilen lite och gjorde ett par saker inne innan jag skulle lägga mig. Klockan var nu halv tolv! Anders och jag skulle upp tidigt. Jag till jobbet och Anders till Högskolan i Borlänge. Annika hade sovmorgon. Hon stod i köket. Anders var på väg att hjälpa mig med datorn. Då ropar Annika i panik på Anders, Kom ner fort! Anders kutade ner. Jag fortsatte själv vid datorn, hittade huset och vägen i Hälla på datorn. Sommarvy. Leksand är vackert. Nu kutade jag ner också. Det var en mus i köket! Annika tjöt rakt ut. Anders och jag kunde bara le åt det hela. Vi jagade in musen i ett hål bredvid diskbänken. Med enda sågen i huset, en barnsåg, sågade jag till en liten brädlapp och spikade fast. Vart sedan musen stack vet jag inte. Lugnet var återställt och vi kunde gå till sängs, kvart över tolv. (Jag var trött hela dagen på jobbet idag). Svaret på ovanstående fråga. Alla tre (påven, rådjuret och Annika) irrade runt på fel ställe igår kväll. En händelserik kväll i mitt liv. Lennart

    SvaraRadera