onsdag 7 november 2018






































Johan Testad kom med en kartong nypressade LP-skivor, tog ett språng upp på scenen och bjöd på inblickar i "kompositionens magiska värld".
"-Redan på manusstadiet brukar jag fundera på vad jag ska göra...Sen brukar jag besöka en inspelningsplats för att få en känsla av hur filmen kommer att bli...
Jag får nog en bild...

det är nog så att jag inte tänker på
det jättemycket...bara något som man har med sig,
sen skapar man utifrån det.//Sen så jobbar jag parallellt med klippningen...och när filmen är färdigklippt, så jobbar jag parallellt med ljudläggningen.Så jag har ganska lång tid på mig oftast, att tänka ut små trudelutta.
"-Peter är väldigt bra att jobba med.(Regissören)
Han är med ganska mycket i processen...

jag skickar förslag tlll honom, han säger vad han tycker - 
vi har ett väldigt tätt samarbete.
En skivspelare står på scenen, och Johan bjuder oss, under samtalet, på två smakprov ur "Goliat"musiken.
Sen ljuder gong-gongen!
Och det dags att höra resten, med bilder till.
 

Vilken fantastisk film och musik!
Berör på djupet.
Varm applåd efteråt!
Tack Johan och tack alla som kom!


RadioBio II / Johan Testad, filmmusiker
Samtalskompis:Björn Larsson
Tekniker:Bo Stormats

Tack till Anders Back, för lån av skivspelare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar