måndag 4 maj 2020



Min trädgård

Märkte tidigt att jag mådde bra när jag strosade
omkring i min trädgård. Ansvar och stress kunde
balanseras med trädgårdssysslor och möjligheten
att få försjunka i trädgårdsaktivitet. 
Kanske är detta sätt att tänka och handla direkt 
utan koppling till prestationskrav och vinstintresse, 
något som är ursprungligt och finns i våra gener. 
Borde vi inte sträva efter att också må bra och trivas, eller är det passé i en värld där hjulen snurrar allt snabbare. Just nu har hjulen saktat in i dessa Corona-tider och eftertanke och frågan om vart vi är på väg har aktualiserats. 
Även denna hemska pandemi kan leda till beslut som gynnar jordelivet, vilket vi är en liten del av. Odlar man sin trädgård tror jag också att världen blir lite bättre, både för dig och för andra.

Yngve Mauritsson



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar