måndag 11 maj 2020










Skogen, Människan och Hästen

Att ärva ett litet skogsskifte var inget som jag trodde skulle hända mig, men det gjorde det. 
För nästan 20 år sedan flyttade jag från Borlänge, min hembygd, till Västerfors, en liten men vackert belägen by. Jag, Marianne, min livstidssambo, och vår dotter Julia, blev kommuninnevånare i Gagnef.

Omställningen blev mödosam, med fastighetsreparationer och andra måsten, som skulle genomföras. Där fanns också detta skogsskifte, som skulle skötas och som skulle ge oss värme framöver. Första åren fick jag hjälp med traktor och timmervagn av fantastiska bybor.

De senaste tio åren har jag samarbetat med Ole Halse och hans hästar. Det har varit ett fantastiskt äventyr, som jag inte velat vara utan!

 Yngve Mauritsson




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar