söndag 14 juni 2020
























Välkommen följa med till tonsättaren
 Andrea Tarrodis magiska värld.



"Camelopardalis skrevs för Cape Philharmonic Orchestra och uruppfördes i januari 2011 under sommarmusikfestivalen i Kapstaden, Sydafrika. Kort innan jag planerat att sätta igång med den här beställningen så hade jag en väldigt märklig och fantastisk dröm. Jag drömde att jag hade en giraff. Vi blev de bästa av vänner, giraffen och jag! Jag hoppade upp på den, och vi hoppade ut genom ett fönster och red iväg! Vi red genom skogar, över ängar och berg! Vid horisonten såg vi en stor röd sol gå upp (istället för ner) och en flock av färggranna fåglar flög förbi. När jag vaknade upp kände jag mig så obeskrivligt glad! Eftersom jag precis tänkt börja skriva på orkesterstycket till Cape Philharmonic kändes det bara så naturligt att låta stycket inspireras av drömmen. Camelopardalis är det latinska namnet för giraffens stjärnbild. I mitten av stycket kan man också höra giraffens egna tema, presenterat av fagotten…" Andrea Tarrodi

http://www.andreatarrodi.com/

Tack Andrea, för att du vill medverka

 i vår digitala biograf.Bild: Louisa Sundell



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar